بلاگ
بلاگ

بلاگ

شیطان

ما مسلمان‌ها اعتقاد داریم شیطانی وجود دارد و دشمن ما انسان‌ها است بنابراین با وجودش مشکل داریم. به تازگی عده‌ای پیدا شده‌اند که وکیل و وصی شیطان رجیم شده و وجودش را انکار کرده و کارهای وی را به عموم مردم نسبت می‌دهند.

مسلمان‌ها فقط ایرانی نیستند. لازم هم نیست عضو گروه و دسته‌ای خاص باشند. تنها به اقرار توحید مسلمان خواهند شد. نمی‌شود شیطان را دوست داشت و ضمنا وارد بهشت جاویدان الهی شد. چنین شعوری نادرست است.

شواهد قرآنی و روایی مبنی بر وجود شیطان فراوان است و از حتمیات و محکمات دین خدا است. یکی از این شواهد وکیل و وصی پیدا شدن برای رئیس کافران و دشمنان پروردگار جهانیان است. بنا بر وجود شیطان و از سوی دیگر فرشتگان الهی مکانیزم تحلیل روانی افراد متفاوت از روابط ماتریالیستی موجود در متون دانشگاهی می‌شود. الزامی ندارد از نظریات توطئه تبعیت کرد تا به شیطان رسید. تبلیغ نظریات توطئه از خطوات شیطان است تا قدرت اهریمن را بر اساس پروپاگاندای رسانه‌ای و یا تبلیغ دینی بیش از حد جلوه دهد.

ابلیسی هست و در مواقف خطر انسان باید مواظب ملکات ذهنی و نفسانی خود باشد تا به آتش جهنم گرفتار نشود. از سوی دیگر نباید شیطان را خیلی جدی گرفت و کل زندگی را صرف روابطی خیالی کرد که واقعیتی ندارد. خداوند متعال فرموده است مکر و حیله‌ی شیطان بسیار ضعیف بوده و مسلمین را ترغیب کرده مقابل مکاید چنین حیوان نجس‌العین و نحسی ایستاده و مقاومت نمایند.

همین

قدیم‌ها به منکر شیطان و بهشت و جهنم و قیامت و حساب و کتاب الهی گبر و زندیق و دهری‌مسلک و کافر می‌گفتند حال به واسطه‌ی انقلاب‌اسلامی و تبلیغات جمهوری‌اسلامی و کارشناسان مذهبی فارغ‌التحصیل حوزه‌ی علمیه‌ی ولایی چه معجزه‌ای واقع شده که هوادار و طرفدار حکومت به هر بهانه‌ای مومن انقلابی و مجاهد و در نتیجه مذهبی و مسلمان محسوب می‌شود خداوند متعال آگاه‌تر است. نمی‌شود تمام زندگی با سبک‌زندگی رایج در لاس‌وگاس تنظیم باشد و بعد رو به کعبه کرده و چهار رکعت نماز دروغین خواند و انتظار نزول نعمت و برکت از در و دیوار و تازه مصاحبت و هم‌نشینی با دوستان خداوند و بندگان شایسته‌ی الهی را داشت. چنین انتظاری عین حماقت و در نتیجه شرک است. مشرک وارد بهشت نمی‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد