بلاگ
بلاگ

بلاگ

جنگ جهانی سوم

ایران ابرقدرت جهانی و یا منطقه‌ای نیست اما نصرت‌های الهی را به عینه مشاهده کرده است. از نمونه‌های عملی آن انفجار هواپیمای اوکراینی است که منجر به اشغال شرق و جنگ خانمان‌برانداز میان پوتین و زلنسکی گردید. تقابل فوق برنده‌ای خواهد داشت اما پیروز میدان نبرد پس از اعلام پایان جنگ در بدترین شرایط اقتصادی و ضعیف‌ترین وضعیت نظامی و امنیتی قرار می‌گیرد. بازنده‌ی جنگ نیز برای همیشه‌ی تاریخ از نقشه‌ی جهان حذف می‌شود. بلایی که سر امپراتوری پروس طی جنگ جهانی اول و سپس انحلال واحد سیاسی مستقل آن در سرزمین آریائی‌های آلمان به وجود آمد. نزاع آتشین و موشکی بین‌المللی زمینه‌های بسیاری دارد و به واسطه‌ی چشم‌پوشی معاهدات سیاسی جهانی توسط ابرقدرت‌های بلوک غرب حتما کشورهای با قدرت نظامی متوسط درصدد برخواهند آمد تا حق خود را با قدرت سخت و از راه جنگ اثبات نمایند. ترکیه و آلمان از جمله کشورهای مطرح و باوضعیتی نزدیک به روسیه هستند. پوتینیسم اثبات کرد می‌تواند باعث بازیابی قدرت سیاسی و نظامی روسیه شود. با پذیرش وضعیت جنگی و کیفیتی سیاسی نزدیک به حزب پوتین در کشورهایی مانند ترکیه و آلمان اثبات قدرت سیاسی در سرزمین‌های پیرامونی منجر به افزایش تراز بین‌المللی و منطقه‌ای قدرت‌های نوظهور می‌گردد.

آلمان تجربه‌ی جنگ جهانی دوم را دارد. آلمان نازی توانست در مدت زمانی کوتاه نصف اروپا را تحت انقیاد خود درآورد اما بلندپروازی‌های هیتلر باعث از میان رفتن ظفرهای ابتدائی شد. هزیمت آلمان از زمانی شروع شد که به مرزهای انگلیس نزدیک شد بنابراین به دنبال راهبردی جدید خواهد رفت. کشورهای لهستان، چک، اتریش و سوئیس مقاصد مناسبی جهت تصرف سرزمینی برای آلمان هستند. ترکیه نیز که زمانی با خلافت عثمانی از ابرقدرت‌های جهان محسوب می‌شد و رجب طیب اردوغان سعی در بازتعریف خلافت ترکان عثمانی داشت اما نتوانست چنین امری را محقق سازد توان حمله به کشورهای اروپای شرقی را دارد. سرزمین‌های مد نظر ترکیه می‌تواند قبرس، یونان، بلغارستان، رومانی و اوکراین تحت حاکمیت زلنسکی باشد. روسیه نیز بلاروس و استونی را لقمه‌های چرب و نرمی پنداشته و مانند اوکراین بخش لایتجزی خویش می‌پندارد. 

انگلیس همچنان آرام و متین مثل سده‌های گذشته با سیاست بر متصرفات خود افزوده و شاید نروژ، سوئد و فنلاند را به عنوان سرزمین‌های تحت‌الحمایه بپذیرد.

ایران در مسابقات سیاسی کشورهای اروپائی شرکت نکرد اما با کنشگری فعال، سخت و فشرده‌ی منطقه‌ای علیه مکانیسم ماشه‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا آغازگر جنگ جهانی سوم شد:

  1. انفجار هواپیمای اوکراینی
  2. همکاری با روسیه در تصرف بخش شرقی اوکراین
  3. شروع عملیات طوفان الاقصی
  4. کمک مستشاری به مجاهدین مسلمان سرزمین شام
  5. حمله‌ی موشکی به اسرائیل

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد