بلاگ
بلاگ

بلاگ

تنوع خدمات

در شرکت‌های نرم‌افزاری پر بودن سبد کالا مطرح نیست بلکه تنوع خدمات اصل است و آن شرکتی پیروز میدان رقابت‌های تجاری است که بتواند خدمات خود را در قالب انواع درخواست‌های مشتری ارائه نماید. قرار نیست مشتری ولی‌نعمت شرکت باشد. قرار نیست هر چه خواست بلافاصله مهیا شده و به عنوان خصوصیت نرم‌افزاری به محصول نهایی اضافه شود. مشتری یک نرم‌افزار کامل می‌خواهد که پشتیبانی مناسبی داشته باشد. Call center در پشتیبانی محصولات نرم‌افزاری نقطه‌ی حساس سازمانی است. در وضعیت آرمانی به صورت شبانه‌روزی یعنی ۷x۲۴ باید پاسخگوی درخواست‌های مشتری باشد و نیروی عملیاتی به صورت ۵x۸ امکان پاسخ‌گویی به نیازهای راه دور مشتری را فراهم سازد. اگر از راه دور امکان پاسخگویی به مشتری نبود با کمال احترام و پرداخت هزینه‌های اقامتی و حق ماموریت و ایاب و ذهاب و غذا و غیره توسط کارفرما حتما کارشناس پشتیبانی و نگهداری نرم‌افزار در محل حاضر شده و به مشکل مشتری رسیدگی می‌کند. نیازهای امروزه‌ی مشتری دو حالت عمومی دارد:

  1. Cloud یا رایانش ابری با گرایش SaaS
  2. On-premise یا نصب در هاست محلی کارفرما

کارفرما می‌تواند تقاضای total system و یا یک بخش کوچکی از نرم‌افزار را داشته باشد. در فرض total system در هاست محلی توصیه می‌شود از یک سکوی همه‌منظوره با قابلیت پشتیبانی در وب و اندروید و برنامه‌های قابل اجرا بر ویندوز استفاده شود تا با سطح پرداخت‌های متفاوت کارفرما قابلیت ارائه خدمات ادعایی در بروشور محصول یا سایت شرکت بر انواع کلاینت‌های کاربر نهایی فراهم گردد.

در تقاضای بخشی مشتری توصیه می‌شود یک نسخه‌ی متن‌باز و در ضمن با قابلیت اینترپرایز بر روی رایانش ابری بومی و مورد اطمینان حاکمیت راه‌اندازی و سفارشی‌سازی شود و خصوصیاتی نزدیک به standalone system در برنامه‌ی بخشی رایانش ابری تعبیه گردد. محصول نرم‌افزاری فوق باید api مخصوص به خود داشته باشد. پشتیبانی خوبی با وجود تحریم‌های صورت گرفته از خارج کشور دریافت نماید. اگر شد نمایندگی آن در سطح کشور و یا خاورمیانه اخذ شود. در صورتی که نمایندگی انحصاری باشد بهترین حالت ممکن رخ داده است.

یک هاست ویژه داخلی نیز برای مشتریان خاص و طلایی قابل طراحی است که یک محصول کامل وب بر مرکز داده‌های با مالکیت شرکت نرم‌افزاری نصب شود تا به صورت ۲۴ ساعته به تقاضاهای کارفرما پاسخ داده شود. محصول فوق به غیر از total system با قابلیت پشتیبانی از انواع کلاینت‌های کاربر نهایی مانند اندروید و رایانه‌ی رومیزی و یا استفاده از مرورگر و اتصال به سرور برنامه به صورت on-premise است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد