بلاگ
بلاگ

بلاگ

Hibernate

دستمزد یک ساعت برنامه‌نویسی با جاوا و مبتنی بر سکوی hibernate بین ۴۵ تا ۹۰ دلار است. جاوا حوزه‌ای جذاب جهت برنامه‌نویسی و توسعه‌ی پروژه‌های نرم‌افزاری است چرا که اوج هنر معماری و مهندسی نرم‌افزار در این بخش پی‌ریزی شده است. Hibernate از سال ۲۰۰۱ میلادی مورد استفاده‌ی عملی جامعه‌ی برنامه‌نویسان جاوا قرار گرفته است. Hibernate یک سکوی جامع جاوا است که کار با پایگاه‌داده‌ها را آسان می‌کند.  هایبرنیت متن‌باز بوده و سبک است. از گرایش نقشه‌برداری رابطه اشیا یا ORM جهت مانایی APIهای جاوا یا JPA استفاده می‌کند. هایبرنیت با فناوری دات‌نت نیز قابل استفاده و یکپارچه‌سازی است اما به صورت عمده از NHibernate به عنوان ابزار جایگزین استفاده می‌شود. چرا؟ تنها پاسخی که از متخصصین دریافت خواهید کرد یک جمله بیشتر نیست Best practice است.

هایبرنیت و دیگر سکوها در صورتی که توسط یک خبره تنظیم شوند کارایی بالایی دارد اما در اکثر موارد هایبرنیت به جای حل مشکل زمان پاسخ به درخواست را افزایش می‌دهد. قابلیت هایبرنیت زمانی آشکار می‌شود که انتقال شماتیک و جداول و اطلاعات به راحتی از یک پایگاه‌داده به نوع دیگر انجام می‌شود. می‌تواند به صورت هم‌زمان از چند فناوری متفاوت ذخیره‌سازی اطلاعات حتی فایلینگ پشتیبانی نماید. در صورتی کارایی بالایی خود را اثبات خواهد کرد که گلوگاه‌ها با استفاده از benchmark توسط data scientistها به دقت مشخص و رفع گردد.

اغلب در همان بدو امر با مشکل روبه‌رو شده و ممیزی و امتحان سکوی هایبرنیت را رها می‌کنند از این رو استفاده از یک مهندس خارجی مجرب توصیه می‌شود. صورت‌مسئله باید معلوم باشد تا با حداقل میزان تبادل اطلاعات و سنجش کارآمدی ادعایی طرف مقابل مثلا در guru و یا دیگر سایت‌های freelance منتج به بیشترین بازدهی شود. بنابراین نگاه به دستمزد بین‌المللی اصل است چون برون‌سپاری در تنگناها با توجه به تحریم‌ها و عدم پشتیبانی درست نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تنها راه پاسخ به تعهدات امضا شده در قرارداد است. اگر متخصص آمریکایی در دسترس نیست حتما هندی با دستمزد کمتر و البته تخصص و کارایی پایین‌تر قابل استخدام است.

نهادها و سازمان‌های بسیاری متولی و مالک فناوری‌اطلاعات کشور هستند. تحمل شرایط تحمیلی بازار انسانی صبور و توانا می‌طلبد. به فردی وظیفه‌ای assign می‌شود تا برنامه‌ای بدون خطا بر این دستگاه رومیزی زبان‌فهم نوشته و اجرا کند. خود یک کار صعب و طاقت‌فرسایی است. در مرحله‌ی بعد تقاضای یک پردازش مفید می‌شود باز یک کارآموزی سخت است و مرحله‌ی پس از آن حل مسئله در یک پروژه‌ی تجاری است. چنین افراد متخصصی در بازار ایران به ندرت پیدا می‌شوند. صلاحیت فنی با پارتی و مدرک دانشگاه و یا گواهی‌نامه‌های بین‌المللی قابل احراز نمی‌باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد