بلاگ
بلاگ

بلاگ

اتوماسیون توزیع‌شده

یکی از راهکارهای جایگزینی مراکز داده‌ی گران‌قیمت در اتوماسیون‌های اداری با مقیاس بزرگ بهره‌گیری از محاسبات و معماری توزیع‌شده است. معماری توزیع‌شده جهت همگام‌سازی پردازش‌ها به یک زیرساخت انتقال پیام نیاز دارد. بهتر است از ساختارهای آسنکرون و یا غیرهمزمان جهت تبادل پیام‌های پردازشی مانند JMS استفاده شود. ActiveMQ یکی از سکوهای متن‌باز ساخته‌شده مبتنی بر فناوری JMS و قابل استفاده در زیرساخت فوق است که bindingهای متفاوت زبانی دارد.

دیگر چالش در پایگاه‌داده‌ها دیده می‌شود که منتج به یک کار پژوهشی طولانی‌مدت و پرهزینه بر مقوله‌ی ذخیره‌سازی توزیع‌شده داده‌ها و بدون محدودیت در فایلینگ است. می‌توان از فناوری PostgreSQL و قالب فایلینگ LVM موجود در لینوکس استفاده کرد تا پایگاه‌داده‌های بی‌محدودیت ذخیره‌سازی و با قابلیت پردازش پایگاهی توزیع‌شده راه‌اندازی گردد.

دیگر چالش در ایجاد زیرساخت گرید است. بهترین روش استفاده از بوردهای آرم متصل به یکدیگر است که آن نیز یک پروژه‌ی مطالعاتی و پژوهشی طولانی‌مدت و پرهزینه است.

آخرین چالش که کمتر مورد التفات طراحان قرار می‌گیرد ایجاد یک NTP server دقیق و با برنامه‌ی نظارتی منظم است.

در صورت موفقیت مقدمات فوق حتما اتوماسیون توریع‌شده نسبت به یک سیستم standalone و نصب شده در مرکزداده‌ها توجیه اقتصادی بیشتری داشته و مقرون به صرفه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد