بسیاری از گردشکارهای اداری با تهیه و ارسال نامهی درخواست یکی از کارشناسان شروع میشود. در برنامهی تعمیر و نگهداری به علت عدم تعامل دبیرخانهمحور و جبر محیط صنعتی شاید امکان استفاده از یک سرور چت یا گفتگو جایگزین سامانهی نرمافزاری دبیرخانه وجود داشته باشد. البته همچنان بهرهگیری از دبیرخانهی متمرکز و تعبیهی یک plugin یا binding در برنامهی کاربردی تعمیر و نگهداری ارجحیت دارد. یکی از اشکالات اصلی در زمینهی سامانههای گفتگو عدم برنامهنویسی دوطرفهی سرور و کلاینت مبتنی بر یک الگوی بومی و داخلی است.